Skip to main content

Vízen jógázni? Simán!

Itt a nagy nyaralások ideje, sokan vízhez mentek, ezért szeretném a fenti képet kicsit árnyalni.
A jógapózok gyakorlásában tagadhatatlanul van egyfajta áramlás, flow. Sokszor fókusza az óráknak a víz mint őselem is.

Ezek az érzések hívták életre a vízen jógázást.

A Stand Up Paddle Boardokat (álló evezésre való deszkákat) használják jógázásra is, ezek közül pedig a stabilabb, vastagabb fajtákat. Nyugodtan próbálkozhat vele az is, aki még sosem állt szörfdeszkán.
A vezetett órákon a deszkákat kikötik egy fix ponthoz, így nem kell attól tartanod, hogy elhullámzol a csoportodtól.

Itt sem az akrobatikus pózok lesznek a fókuszban, hanem inkább az alap, kezdő gyakorlatok, és ne lepődj meg, ha izomlázat érzel a gyakorlás után! A víz hullámzása miatt instabil deszkán sokkal többet kell majd dolgoznod akár egy, a szárazföldön kihívást sem okozó alacsony kitöréssel is. Akkor egy deszkapózról, vagy egy egylábas lefele néző kutyáról ne is beszéljünk!

Felmerül az örök kérdés: Mi történik, ha elveszíted az egyensúlyod és beleesel a vízbe? Vizes leszel – jönne a poénos válaszom – a komoly meg az, hogy egyrészt ilyen kezdő órán ritkán történik meg, és még ha tervezetlen fürdésben is lenne részed, kimászol és ennyi :)

Ez is egy élmény!


Hogy miért ajánlanám mindenképp kipróbálásra a SUP jógát?

• Először is, mert izgalmas!
• Mert tényleg közel hoz magadhoz. Valóban jelen kell lenned 100%-ban, hogy tudj egyensúlyozni, még ha mind a két kezed és lábad is a deszkán van.
• Mert remekül átmozgat és erősít!
• És azért is, mert kikapcsol. Egy óra végi relaxáció a lemenő nap fényében, ringatózva a vízen… Azt hiszem sokan így képzeljük el a paradicsomot , nem igaz?

Mire figyelj, hogyan készülj:

• Gyakorlás előtt 2-3 órával már ne egyél, és csak keveset igyál. Itt óra közben bonyolultabb kiszaladni pisilni.
• Srácoknak board short, lányoknak inkább sportmelltartó, mint bikinifelső, és rövid sportnadrág ajánlott. Vagy lehetsz vékony leggingsben is, pólóval.
• Napszemüveg, sapka: ezeket felejtsd el, mert leesik a fejedről az első mozdulatnál.
• Napvédő krém: kérj meg valakit, hogy kenjen be azért, hogy a tenyered és a talpad ne legyen olyan, mert csúszni fog. Nagyon. Akkor is, ha két órával az óra előtt kented be magad, és elvileg beszívódott.

Végezetül: élvezd nagyon! Ez is egy lehetőség arra, hogy új oldalról ismerd meg magad, játszódj, töltődj, érezd jól magad. Ha készült rólad kép, örülünk, ha megosztod velünk! Jó SUP-jógázást!!

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!