Skip to main content

Pihenés a minőségi edzésmunka alapja

2014 év elején kezdtem el edzésterv alapján futni. Edzőmmel, Gyuri mesterrel szépen megterveztük az évemet és kitaláltuk, hogy milyen célversenyekre készülünk. Nagyon örültem, hogy végre rendszer kerül a futóéletembe, mert az azt megelőző két évben ész nélkül rohangáltam és csoda, hogy nagy sérülés nem lett belőle. Egy excel táblázatba írta össze nekem, hogy mikor, mit és mennyit fussak. Minden hét végén emailben összegeztem neki, hogy mit és hogyan sikerült végrehajtanom az általa előírtakból.
Minden héten túlteljesítettem azt, amit kért. Ha 10 km-t írt ki, akkor tuti 12 km-t futottam. Ha 30-at, akkor 35-ig meg sem álltam. Hajtott a bizonyítási kényszer, a túlzott megfelelni akarás. Szegény Gyuri egy idő után már direkt kevesebb kilométereket írt, mert tudta, hogy úgyis ráhúzok párat. A mennyiség bűvöletében futottam. Sorra jöttek az 500 km feletti hónapok és menetrendszerűen érkezett vele a fáradtság is. A fejlődést felváltotta a stagnálás, majd a kipukkanás. Túlhajtottam magam. Tudtam, hogy ez nem a Gyuri hibája, mert Ő figyelmeztetett, de én annyira hajtottam magam, hogy bekövetkezett, amitől féltett engem. Túledzettem és a testem parkolópályára tett. Félretettem az edzéstervet és a pihenésre kezdtem el fókuszálni. Kicsit el is távolodtunk egymástól a „futókámmal”, és azon kellett dolgoznom, hogy újra egymásra találjunk. Azóta sok év eltelt, de az az időszak mély nyomot hagyott bennem. A mai Évi már a minőségi edzésmunkában hisz és abban, hogy a pihenés a legjobb edzés.

10 TIPP a megfelelő pihenéshez

1. Olvass el egy jó könyvet és töltődj fel mentálisan is!
2. Figyelj a megfelelő mennyiségű és minőségű alvásra és garantáltan úgy fogod magad érezni, mint aki újjászületett.
3. Töltődj aktív pihenéssel! Tapasztald meg az úszás vagy kerékpározás jótékony hatásait.
4. Menj el masszőrhöz és gyúrasd át a megfáradt tagjaidat!
5. Táplálkozz kiegyensúlyozottan és rendszeresen!
6. Igyál sok vizet, figyelj a megfelelő hidratációra!
7. Lazulj egy jót a barátokkal és ne hanyagold el a „nemfutós” ismerőseidet sem!
8. Jógázz, relaxálj és hozd egyensúlyba a testedet a lelkeddel!
9. Hengerezz és nyújts! Pofozd helyre a futás miatt megrövidült izmaidat!
10. Szaunázz egy nagyot és izzad ki magadból a fáradtságot!

A legfontosabb, hogy törekedjetek az egyensúlyra és sose sajnáljátok az időt a pihenésre!

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!