Skip to main content

Mindig magasabbra - ajánló falmászáshoz

Az én mászós történetem kiskamaszként kezdődik. Az Oszoly-csúcs lábánál laktunk, mikor is egyszer tesómmal felmentünk a szikla aljához, magunkra kötöttünk egy ugrókötelet, és azt játszottunk anyánk legnagyobb örömére, hogy sziklamászók vagyunk.

Aztán Szendrő Szabolcs hegymászónak a kiállítása és könyve (előbbit anyum szervezte) döntötte el végleg, hogy én bizony mászni szeretnék.

Várnom kellett pár évet, amíg betöltöttem a 16-ot, és elmehettem egy mászótanfolyamra…
Az utána következő években másztam teremben, másztam kültéren. Kisfalon, nagyfalon, tenger fölött vízbe esve, bouldereztem (kötél nélkül, kis magasság, technika számít) és másztam hegyet is. Az utóbbi két évben a jóga volt túlsúlyban, de most lassan visszatér a mászás. Azt hiszem ez egy olyan szerelem, amitől nem tudok, és nem is szeretnék szabadulni.

Miért ajánlom a mászást? Őszintén szólva nem tudok olyat mondani, amiért ne ajánlanám.

• Játék: a mászók szuper közösséget alkotnak, egymást támogatva, drukkolva, segítve mozogsz úgy, hogy észre sem veszed. Nem lehet nem fülig érő szájjal távozni.
• Egészséges: ha sokat ülsz, szuper lesz neked, mert pont azokat az izmokat erősíti, amelyek az ülés miatt punnyadtak!
• Biztonságos: a felszerelések, az oktatók, minden a te biztonságod érdekében van!
• Fókuszált: ha mászol, a világ megszűnik. Nem kell erőltetned, hogy ne gondolj valamire. Egyszerűen képtelen leszel másra gondolni. Csak Te és a fal. És arra az 1-2-x órára megszűnik a külvilág. Ez egy veszélyesen addiktív érzés :)
• Kaland: az utazásaidat ezentúl mászóhelyek köré fogod szervezni :)
• Család: 2-3 éves kortól 100 éves korig csinálhatod. Együtt családdal, barátokkal.

Szívből ajánlom, hogy próbáld ki. Tedd félre az egód és az elvárásaidat! Ha nem is a mászás lesz életed sportja, biztos, hogy jó közösségi program és kihívás lesz az életedben!

Kipróbálnál más sportokat is? Az alábbi cikkekben találsz jó tippeket, hogyan is kezdj neki 😊

10+1 tipp, ha belevágnál a terepfutásba

Szabadtéri jóga kezdőknek

7 ok, amiért érdemes nekivágni a Kéknek

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!