Skip to main content

Meg lehet birkózni a túlterheltséggel?

Ne aggódj, ez nem egy olyan cikk lesz, amely bűntudatot ébreszt, vagy rossznak érzed magad tőle.

Vannak olyan periódusok az ember életében, hogy felborul az addigi prioritás. A minap szembejött egy cikk, mely szerint, ha nem ugrálsz örömtáncot azért, mert végre hétfő van, akkor baj van az életedben. Vagy, ha nem tudsz elég időt a hobbidra vagy magadra szánni. Pedig előfordul ilyen. Emberek vagyunk, és mindig a lehető legjobban próbálunk dönteni – kész zsonglőrmutatvány sokszor az élet a feladatok közötti egyensúlyozásban. Dr. Márky Ádám szépen leírta, hogyan építettünk ilyen világot magunk köré. Ebben a cikkben olvashatsz a témában született tippjeiről.

Most pedig elmesélem, hogy nekem mi segít az ilyen terhelt periódusokban. Ez is jóga, csak kicsit másképp. A tantrikus szemléletről sokaknak egyből valami mágikus dolog jut eszébe, pedig nem erről van szó. Vagy nem csak erről. :)

A jóga szerint az élet célja – meglehetősen leegyszerűsítve – egyfajta egységélmény megtapasztalása, melyhez az út bizonyos életvezetési, test-, légző- és meditációs gyakorlatokon keresztül vezet. A tantrikus szemlélet a fentieken túl abban segít, hogy a hétköznapokban is fel tudjuk fedezni ezt az egységélményt. Hogy mit jelent ez a gyakorlatban? Például egy bögre kávét, amikor beleszagolsz és megcsap az illata. Megvan a pillanat? Az lehet egy ilyen élmény. Vagy amikor a kutyusod elmegy melletted és megpuszilja a vádlidat. Ez is. Vagy amikor a pároddal összenéztek, csak egy másodpercre,„úgy”. Látod, másodpercekről van szó. És semmit nem kell tenned értük, úgy értem semmi pluszt. „Csak” észrevenni. Jelen lenni. (Ádám másik, témában íródott cikke

Szóval nekem az a taktikám a mindennapokban – ha teljes elhavazódás is van –, hogy jelen vagyok és felismerem ezeket az „egység-pillanatokat”. Ezek az én sajátidőim. Másodpercek, amikor kerek a világ. Észreveszem, boldog vagyok tőle, majd megyek tovább a dolgomra. Viszont arra figyelek, hogy a dolgaimban is jelen legyek.

Észrevettem, hogy sokszor vagy a múltban, vagy a jövőben, vagy szimplán egy másik dimenzióban (online) vagyok ahelyett, hogy a valóságban lennék. Például utazás közben nem utazom, hanem zenét hallgatok vagy netezek. Elrohan a nap, és nincs is esélyem a fenti pillanatok elkapására.

Szóval az én tuti receptem a „nincs magamra időm” időszakokra:
- jelenlét (egyszerre egy dolog, és csak arra figyelek, ami történik)
- egységélmény pillanatok felismerése

Arra azonban figyelek, hogy az ilyen túlterhelt időszakok ne legyenek túl hosszúak vagy rendszeresek, és legyen legalább napi 20 igazi hosszú percem magamra.

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!