Skip to main content

Light pizza fejessaláta-pesztóval

Egészséges pizza, durván 20 perc alatt? Simán! Az előző könyvemben elég alaposan körbejártam a pizzatémát, hiszen egy komplett fejezetet szenteltem neki. Érdekes kihívásnak tűnt a light pizza, és ki merem jelenteni, hogy én ezt most megugrottam. A pizza tésztája részben teljes kiőrlésű lisztből áll, a tetejére pedig nem a szokásos paradicsomszószt pakoltam, hanem fejes salátából készítettem pesztót, ami szerintem már önmagában is egy marha jó cucc. Csodák nincsenek, ha ebből eszel meg hármat, akkor ugyanúgy gondok lesznek, de ha egy jófajta könnyített pizzára vágytál, akkor ne is keresgélj tovább! Az se baj, ha kaja után behúzol még legalább 20 perc sportot is, akkor már tényleg elégedetten dőlhetsz hátra, hogy ma is tettél valamit az egészségedért.

Hozzávalók 6 darab 25-30 cm átmérőjű pizzához:

A fejessaláta-pesztóhoz:
● 1 fejes saláta
● 1 csokor friss bazsalikom
● 50 g parmezán
● 20 g pirított fenyőmag
● 2 evőkanál joghurt
● fél citrom leve
● só, bors

A zöldfűszeres olajhoz:
● 3 rozmaringág
● 2 nagy csokor friss bazsalikom
● 100 ml olívaolaj
● 1 mokkáskanál só

A tésztához:
● 700 ml meleg víz
● 1 csomag szárított élesztő
● 600 g 00-ás pizzaliszt
● 400 g teljes kiőrlésű búzaliszt
● 10 g só

A tálaláshoz:
● pirított fenyőmag
● 1 marék rukkola
● olívaolaj

A fejessaláta-pesztó hozzávalóit egy aprítógépben lezúzzuk, és félretesszük.

A zöldfűszeres olajhoz felaprítjuk a rozmaringot, szárával együtt a bazsalikomot, aztán az olívaolajjal és a sóval szintén lezúzzuk.

A tésztához a vízben elkeverjük az élesztőt, és 5 perc alatt felfuttatjuk. A kétféle lisztet egy tálban elkezdjük összedolgozni az élesztős vízzel. Amikor kezd összeállni, hozzáadjuk a sót és a zöldfűszeres olajat, majd alaposan kidagasztjuk a tésztát. Miután teljesen összeállt, lefedjük, és 1 órát kelni hagyjuk. Enyhén lisztezett deszkára borítjuk, kicsit átgyúrjuk, 220-250 g-os darabokat vágunk belőle, és gombócokat formázunk. Letakarjuk őket a deszkán, és 15 percig kelesztjük.

Közben a sütőt felmelegítjük a legmagasabb hőmérsékletre (230-250 fok), és már az elején fejjel lefelé beteszünk egy tepsit, hogy ezzel nagyobb legyen az egyenes felület. Amikor kicsit megkelt a tészta, lisztezett deszkán egyenként kerekre lapogatjuk, és óvatosan a kezünkbe vesszük. Ha jól dolgoztunk, olyan vékonyra tudjuk széthúzni, amilyenre szeretnénk, de ha ez a verzió nem megy, sodrófával is kinyújthatjuk.

Belisztezünk egy vékony vágódeszkát vagy egy pizzalapátot, ráhúzzuk a kinyújtott tésztát, majd becsúsztatjuk a sütőbe. A sütőtől és a tészta vastagságtól függően 4-8 percig sütjük, aztán tányérra tesszük, megkenjük 2-3 evőkanál pesztóval, megszórjuk kevés fenyőmaggal, rukkolával, és végül meglocsoljuk olívaolajjal.

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!