Skip to main content

Látszólag pihensz, de fejben dolgozol? Kapcsolj ki!

Itt a nyár és lassan, de biztosan mindenki számára eljön a várva várt szabadság ideje. Rejtett csapdákkal.

A koncepció általában az, hogy az ember a szabadság előtti héten megpróbál rengeteget dolgozni, még többet is, mint egyébként szokott. Még akkor is, ha ez nem elvárás a munkaadó részéről. Igyekszünk előre ledolgozni a szabadság miatt kieső munkaórákat. Megpróbáljuk a lehető legtöbb megbeszélést bezsúfolni a hétre, mindent pontosan elmagyarázni kollégáinknak, minden beszámolót leadni, hogy a szabadság alatt biztosan ne kelljen a munkával foglalkozni. Mert mégis milyen az a nyaralás, ahol az ember a munkájára gondol?

Ennek az lesz a következménye, hogy meglehetősen kimerülve indulunk el üdülni, abban viszont reménykedhetünk legalább, hogy mivel ilyen sokat dolgoztunk, nyaralás közben talán tényleg egyáltalán nem kell a munkára gondolni, és így végre teljesen felfrissülhetünk, kicserélődhetünk.

A csapda itt van elrejtve. Rengetegszer írtam már arról, hogy a legnagyobb gond az életünkben az, hogy azt reméljük, képesek vagyunk erővel befolyásolni a gondolatainkat. Sőt, az gondoljuk, hogy ha nem tudjuk kontrollálni ezeket, akkor velünk van a baj.

Azzal, hogy nyaralás előtt megelőző jelleggel igyekszünk heroikusan letudni mindent, ami munkával kapcsolatos, gyakran épp a nem kívánt hatást érhetjük el, mellyel korábbi reményeink, miszerint teljesen felfelejthetjük a munkát, szertefoszlanak. Aztán azon kapjuk magunkat, hogy miközben a vízparton sétálunk és bámuljuk a naplementét vagy fagyit eszünk a családdal, sajnos minduntalan beugrik a munkánk – ami valljuk be, nem is csoda, hiszen az előző héten szinte végig azzal foglalkoztunk.

Amit ilyenkor semmiképp se tegyünk

Ne kezdjük el szidni magunkat, hogy hogy lehetünk ilyen barmok, hogy végre itt vagyunk a nyaralás kellős közepén és még itt is egyfolytában a munkánk jár a fejünkben. És ne próbáljuk meg minden áron kizárni ezeket a gondolatokat, mert nem tudjuk, és így végül azzal foglalkozunk, amivel nem szeretnénk: a munkával kapcsolatos gondolatainkkal.

Amit viszont megtehetünk

Fogadjuk el, hogy ilyen gondolataink vannak (ehhez javaslom egy korábbi cikkem), és ne a gondolataink megváltoztatásával foglalatoskodjunk, hanem tereljük vissza a figyelmünk oda, ahová tényleg figyelni szeretnénk: a családra, a fagyi ízére, vagy a naplementére. Ha ezt tesszük, sokkal kisebb lesz a munkával kapcsolatos gondolatok hatása a nyaralásunkra.

A másik lehetőség, hogy a rengeteg munka helyett inkább már a nyaralásra készüljünk az előző hetekben. Beszélgessünk róla, készüljünk rá lélekben, és így jóval nagyobb valószínűséggel leszünk ott fejben is már az elejétől.

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!