Skip to main content

Így maxold ki a nyaralás jótékony hatásait

Ha elmegyünk nyaralni és betartjuk az egyik legfontosabb szabályt, akkor nagy valószínűséggel feltöltődve és kisimulva fogunk hazatérni. Sajnos azonban sokszor ez a jó érzés az első munkával töltött hét után szertefoszlik, és várhatunk a következő nyaralásra. Szerencsére van egy dolog, amivel - tudományosan bizonyíthatóan - kimaxolhatjuk a nyaralás ideg-kisimító hatásait.

A Kaliforniai Egyetem kutatói nagyon kíváncsiak voltak arra, hogy vajon a meditáció ismert pozitív hatásaiért csak az a felelős, hogy meditálás alatt nem csinálunk semmi stresszeset vagy ezen kívül vannak-e más hatótényezői is. Egy kutatás során elvittek 102 középkorú nőt egy hétre egy wellness-hotelbe, ahol aztán három csoportra osztották őket.

Voltak olyanok, akik soha életükben nem meditáltak még, őket véletlenszerűen két csoportra osztották; az egyik csoport egy héten keresztül nyaralt anélkül, hogy a tagok bármilyen meditációt tanultak vagy gyakoroltak volna, a másik csoportnak pedig megtanítottak a nyaralás alatt egy meditációs technikát, és azt gyakoroltatták velük.

A harmadik csoportba olyan nők kerültek, akik már régebb óta meditáltak.

Egy hét után összehasonlították a három csoport eredményeit és azt tapasztalták, hogy mindhárom csoportnál csökkent a stressz-szint és javult a jóllét érzés, illetve a vérvizsgálatból kiderült, hogy mindhárom csoportban csökkent a gyulladás a résztvevők szervezetében.

Szóval nyaralni nagyon egészséges!

Egy hónap után ismét megvizsgálták a kiválasztott személyeket és azt tapasztalták. , hogy azok a résztvevők, akik tanultak meditációt jobban érezték magukat, mint azok, akik csak simán elmentek nyaralni és nem meditáltak. 10 hónap után pedig szignifikáns volt a különbség a depresszív tünetek tekintetében. Tehát, ha nyaralás közben hagysz egy kis időt magadnak és elkezdesz – akár egy applikáció segítségével – meditálni, akkor a vakáció hatásai akár 10 hónapon keresztül elkísérnek. És ez még nem minden! A kutatásból az is kiderült, hogy a harmadik csoport résztvevőiben (ők azok, akik a nyaralást megelőzően is rendszeresen meditáltak már, és így vettek részt a kutatásban) az egészséges öregedésért felelős gének sokkal aktívabbak voltak, mint a másik két csoportnál.

Szóval meditálj, mert úgy a nyaralás pozitív hatásai - és ami talán még ennél is fontosabb - az egészséges éveid is tovább tartanak.

Ha esetleg még nem tudod, hogyan kell meditálni, mindképp kövesd az MKB #20percegészség csoportot, mert szeptembertől remek programmal várunk a témában!



Akit érdekel az egész kutatás:

Epel ES, Puterman E, Lin J, Blackburn EH, Lum PY, Beckmann ND, Zhu J, Lee E, Gilbert A, Rissman RA, Tanzi RE, Schadt EE. Meditation and vacation effects have an impact on disease-associated molecular phenotypes. Transl Psychiatry. 2016 Aug 30;6(8):e880. doi: 10.1038/tp.2016.164. PubMed PMID: 27576169; PubMed Central PMCID: PMC5022094.

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!