Skip to main content

Húsvéti tojásvadászat a szabadban!

Mióta gyerekek vannak a családban, azóta szervezünk tojáskeresést nekik. A kicsik ugyan egyre nagyobbak lettek, de még így is komoly igény van erre a közös programra. Ezt a hagyományt igyekeztem tovább vinni a futóközösségünk életébe is, így idén már harmadjára szervezünk tojásvadászatot a csapat aprajának és nagyjának.

Az erdő telis-tele van olyan helyekkel, amelyek egy laza kirándulás keretén belül könnyen megközelíthetőek. Mivel elég vegyes a gyerekek korcsoport szerinti eloszlása a csapatban, ezért mi általában kirándulásban gondolkozunk. Amikor a nagyobbacskák már inkább futni szerettek volna, akkor nekik kitaláltunk egy külön kis futókört. Először a tojáskeresés helyszínét szoktuk belőni és erre építjük fel a futós és kirándulós útvonalakat.

Helyszín tippek

Tavaly előtt a Görgényi úti „Macis” játszótér volt a bázisunk, ami a II. kerületben található.
A 11-es busszal könnyen megközelíthető. A Nagybányai úti végállomásnál kell leszállni, majd onnan 800 méter séta következik a Törökvész úton, amelynek a Görgényi út a folytatása. Autóval ugyanúgy, a Törökvész út Nagybányai út sarkánál kell lefelé haladni a Görgényi úton be az erdőbe, 800 méter után egy parkolóhoz értek, jobbra található a játszótér. Térképen ide kattintva tudjátok megnézni.

Tavaly az Árpád-kilátó volt a célpontunk.
A Kolosy térről induló 65-ös busz visz fel a Fenyőgyöngyéhez, ahová autóval a Szépvölgyi út – Virág Benedek út – Szépvölgyi út útvonalon juthattok el. A Fenyőgyöngye parkolójából sétáltunk fel, az Országos Kéktúra jelzését követve. Ez 1 km hosszú túra, ami kisebb gyerekekkel is simán kivitelezhető. A kilátó mellett telepedtünk le és rejtettük el a tojásokat.

Idén a Nagy-Kevélyen található Egri vár másolatához fogunk ellátogatni.
Pilisborosjenőn a Fő utca végén fogjuk lerakni a kocsikat. A Csobánka felé vezető bringaúton, kb. 1,2 kilométer után egy Y elágazásnál kell balra fordulni, majd 300 méter után szintén balra kanyarodva érünk el a várhoz.
Ha már ott leszünk, akkor lesétálunk a völgybe, majd kb. 1 kilométer után balra tartunk az emelkedőn. Itt találhatóak a Teve-sziklák és a barlang. Ezt imádni fogják a gyerekek! Ha továbbra is balra tartunk, akkor rövid időn belül visszaérünk a Pilisborosjenőre tartó bicikliútra.

A nagy tojáskeresés

Az a bevált taktikánk, hogy mindenki hoz magával 2 db egyforma csokitojást gyerekenként, így nem szaladunk bele abba a hibába, hogy valaki fürjtojás méretű csokitojással, más pedig strucctojás nagyságú tojglival érkezik. Alapszabály, hogyha több gyerek gyűlik össze, akkor csak és kizárólag azonos színű, méretű és ízű csokoládé lehet nálunk, mert ha nem, akkor tuti balhé lesz. :D

Miután megérkezünk a tett helyszínére, lepakoljuk a táskákat és egy kicsit belakjuk a helyet. Ekkor a csapat azon tagjai, akik nem gyerekkel érkeznek, elrejtik a tojásokat. Ha minden a helyére került, indulhat a móka. Imádni való, ahogy csillogó szemmel kutatják az avarban a csokitojásokat! Fontos, hogy nagyjából határoljuk be a lelőhelyeket, hogy minél előbb sikerélményük legyen a lurkóknak és ne könnyes szemű és lebiggyesztett szájú, céltalanul bolyongó gyerekek lepjék el az erdőt.

Habzsi-dőzsi

Természetesen a felnőtteknek is jár a kényeztetés. Mindenki táskájában ott lapul valami finomság, amit szépen kipakolunk az erdei asztalokra és egy össznépi falatozásba kezdünk. Jókat beszélgetünk, miközben a gyerekek körülöttünk játszanak. Szerintem felbecsülhetetlenek ezek az együtt töltött idők. Nem rohanunk sehová, csak élvezzük, hogy együtt vagyunk, mintha megállna az idő körülöttünk.

Hasznos tippek

Plusz 10 fok felett már beindulnak a kullancsok, így külön figyelmet kell fordítani a megelőzésre! Én mindig lefújom a gyerekek lábát kullancs riasztóval és hazaérve megtartjuk a szokásos kullancsvizsgálatot. A kirándulás útvonalát mindig gondosan megtervezem, nehogy egy eltévedős ámokfutásba torkolljon a kellemes sétának induló program. A gyerekek elképesztő éhesek tudnak lenni túra közben. Készüljetek megfelelő mennyiségű étellel és itókával, ha nem szeretnétek egy éh- és szomjhalál szélén vergődő lurkót végig húzni az erdőn! Én már Oscar-díj gyanús alakításokat láthattam a gyermekeimtől. :D

Tervezzetek, szervezzetek, és trombitáljátok össze a családot vagy baráti kört egy hamisítatlan húsvéti program erejéig! Ezek a közösen eltöltött idők mélyítik el igazán az emberi kapcsolatokat

Csatlakozz!

A programhoz

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb 20 perces tippjeinket, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapok részévé válik.

A Facebook-csoporthoz

Legyél része egy tevékeny, egymást tanácsokkal támogató közösségnek!

Az Instagram-kihívásokhoz

A kihívások megerősítenek. Kövesd Instagram-oldalunkat, és nemcsak exkluzív tartalmakról értesülsz majd, de különleges Instagram-kihívásokról is!