Skip to main content

Futópadon futni ér…???

Ez a kérdés jött az egyik barátnőmtől, akinek segítek megtervezni a futásait. „Hát, hogy a viharba ne érne!” – vágtam rá csípőből. Nagyon elgondolkodtatott, hogy miért merül fel valakiben, hogy padon futni az nem egyenértékű egy szabadban eltöltött edzéssel.
Én „négyévszakos” futó vagyok. Ha esik, ha fúj, a szabadban futok. De ez én vagyok. Nem vagyunk egyformák és mindenki másképpen viszonyul az időjárási viszontagságokhoz. Attól nem lesz senki puding, mert nem megy ki az esőbe, hóba, fagyba vagy éppen a rekkenő hőségbe futni. Úgy gondolom, hogy a lényeg a rendszeres mozgáson van, és ha ehhez futópadot vesz valaki igénybe, akkor hajrá! Úgy gondolom, hogy a lényeg a rendszeres mozgáson van, és ha ehhez futópadot vesz valaki igénybe, akkor hajrá!

Ezek az én tippjeim:

• A bemelegítés beltéri edzésnél is elengedhetetlen. Lassú sétával indítsd az edzésprogramot, majd fokozatosan emeld az intenzitást! Adj magadnak időt arra, hogy a szervezeted elérje az üzemi hőmérsékletet.
• Figyelj arra, hogy hol helyezkedsz el a padon. Az ember automatikusan a szalag elején fut, de ezzel akaratlanul is megváltozik a futómozgásunk. Törekedj arra, hogy a pad középső részén fuss!
• Futógéptől függően torzulhat a lépéshosszunk, és az elrugaszkodás mértéke is lecsökkenhet. Figyelj a helyes testtartásra és emeld fel a fejed! A kijelző bűvölése helyett inkább másra fókuszálj.
• Az aktív karmunka a futópadon is nagyon fontos. Ne kapaszkodj a pad szélébe, figyelj a tartásodra is!
• Ha csak úgy érzed magad biztonságban, hogy támaszkodsz, akkor az nem a te tempód, lassíts egy kicsit.
• Rengeteg edzésprogram közül választhatsz, így a tempófutástól kezdve az intervall edzésekig mindent kipróbálhatsz. Az egyik legnagyobb előnye a futópados edzéseknek a jó tervezhetőség és az, hogy folyamatosan kontroll alatt vagy. A kinti edzések után először furcsa lehet a futószalag puhasága, továbbá a futómozgásunk is megváltozik.
• Hatékonyan fejlesztheted az emelkedő futásaidat a szalag dőlésszögének variálásával. Próbáld ki!
• Az edzés végén is a fokozatosságon van a hangsúly. Szépen, lassan csökkentsd a tempót, vezesd át a ritmust egy könnyű futásba, majd séta, és csak utána állj meg.

FONTOS! Ne ugrálj le a gépről, mert az nagyon balesetveszélyes!

Erről van is egy saját történetem. Fiatalabb koromban még velem is előfordult, hogy lementem gyúrni az edzőterembe, és sosem felejtem el, amikor egyszer felpattantam egy futópadra. Kis naci, kis top, nagy arc és egy eszeveszetten lobogó copf a fejem búbján. Flegmán bámultam a felfüggesztett tévét, miközben olyan tempót diktált a gép, hogy éreztem, ahogy lefő a kávé, bevérzik a szem. A mozgásom szétesett, de hát én marha menő voltam a kis hacukámban, így derogált volna lassítani. Az utolsó pillanatban lenyomott STOP gomb mentett meg attól, hogy felkenődjek a falra. Nyilván én pont így akartam befejezni az edzést. :) Remegő lábbal, félrecsúszott copffal oldalogtam be az öltözőbe. Gyorsan átöltöztem és a metlaki alatt kikúsztam a teremből. Soha többé nem láttak ott viszont.

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!