Skip to main content

Évindító böjtök, diéták

A január sokak számára az előző év értékelésével indul. Ilyenkor számot vetünk, hogy mit is vittünk véghez az elmúlt esztendőben, illetve milyen hibákat vétettünk, amelyet idén korrigálni kellene, vagy legalábbis nem elkövetni újra.
Sokan az év első negyedévében az egészséges életmód útjára lépnek, ezzel is igyekeznek megszabadulni például az év végén felhalmozódott plusz kilóktól azért, hogy tavasszal, ha lekerül a nagykabát, újra jól mutasson pólóban.

Hogy teljesen őszinte legyek én is mindig így járok. Teljesen jól megy az egészségesen étkezés tavasszal, nyáron és ősszel is, de ahogy hideg lesz és hamar sötétedik elmegy a kedvem az egésztől. Minden egyes év elején küzdök 10 kilóval, ami október-november-december folyamán szalad fel, szinte észrevétlenül.

Viszont ennek köszönhetően már rutinos versenyző vagyok a kilók leküzdésében, így megosztom veletek a tapasztalataim egy részét, illetve az elkövetkező időszakban jó pár diétás tippet, trükköt is, amivel sikeresen felvehetitek a harcot a kilókkal!


1. A saláta nem főétkezésnek való.
Tudom, hogy ez most hülyén hangzik, és a vegetáriánusok lehet, megvernének érte, de annyi vágott salátát megenni, ami elegendő ahhoz, hogy mondjuk 3 órán át ne legyél éhes szinte lehetetlen, de 3 nap után már szinte fenntarthatatlan is.
Köretként teljesen jó, illetve kiegészítő tápláléknak a magas rosttartalma miatt tökéletes, de uborkával, lilahagymával, és egy kevés zsírszegény mozzarellasajttal tökéletes kiegészítője lehet egy grillezett csirkemellnek.

2. Nem csak a csirkemell diétás!
Természetesen nem véletlenül fogyasztják diétázók tízezrei, mivel relatíve olcsón beszerezhető, illetve könnyen hozzájuk az ember. Viszont színesebbé tehetjük a diétánkat, ha alkalomadtán egy adag sertésszűz, netán a marha zsírszegény része kerül a tányérunkra. Sőt, a darált pulykacombfiléből készített bolognai vagy húsgolyó megváltás lehet egy diétázó életében!

3. A hüvelyeseket kerüljük messziről!
Igen, le kell mondani a főzelékek nagy részéről. Egyrészt, mert a rántás része – jó magyar szokás szerint – liszttel készül. Másrést ennél is nagyobb baj pl. a borsóval, babbal a bennük levő keményítő, amelyet a szervezet szimplán szénhidráttá alakít és már oda is a kalóriadeficitünk.

4. Az édesburgonya sem csodaszer.
Összességében a sima fehér burgonya kevésben tér el a most felkapott édes burgonyától. Persze a glikémiás indexe alacsonyabb, így lassabban szívódik fel belőle a tápanyag, viszont, ha sütőben sütjük mindkettőt, nem bő olajban akkor elenyésző a különbség. Persze így sem ehetjük heti egy étkezésnél sűrűbben, de megéri kipróbálni!

5. Egy kis léböjt nem árt, de ne ezen éljünk!
Nyilván nem véletlenül hívják „léböjt-kúrának”… 4-5 napnál tovább azonban nem érdemes folytatni, hiszen ennyi idő alatt a belekben levő összes salakanyag kiürül, és szimplán átszalad rajtunk a sok-sok folyadék, amit bevittünk nap közben.

Néhány recept ötlet diétát kezdőknek:

Light pizza Fördős Zétől -
https://mkb20percegeszseg.hu/tipp/light-pizza-fejessalata-pesztoval
Hízlaló nasi helyett házi almachips
https://mkb20percegeszseg.hu/tipp/uzsira-hizlalo-nasi-helyett-hazi-almachips

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!