Skip to main content

Hogyan készíts edzőtermet az otthonodból?

Egyre inkább a nyakunkon van a strandszezon, szeretnénk a legjobb formánkat nyújtani a medence partján, de nem találunk időt/nincs időnk elmenni edzeni. Erre lehet tökéletes alternatíva a “home gym”, azaz otthoni edzőterem. Miket kell ehhez beszerezni, és hogyan tehetjük motiválóvá a környezetünket? Ma ehhez fogok tippeket adni!

Hogyan lehet inspiráló egy otthoni edzőterem?

Az otthon edzésnek rengeteg pozitívuma van: megspóroljuk az edzőterembe vezető utat és a bérletet, magunk lehetünk. Viszont van hátulütője is, amire nem árt előre felkészülni. Az egyik ilyen tényező, a figyelmünk fókuszálása. Sokszor, amikor otthon edzek, felülés közben észreveszem a porcicákat az ágy alatt, és hirtelen mindennél jobban szeretnék inkább takarítani erősítés helyett. Erre a megoldás abban rejlik, hol alakítjuk ki az otthonunkon belül a testmozgásra szánt helyet. Próbáljunk olyan helyszínt választani, ahol a legkevesebb a zavaró tényező, ilyen lehet például a hálószoba. És hogyan lehet inspiráló? Legyenek szem előtt az eszközök, amiket használunk, így, ha elsétálunk mellettük, mindig eszünkbe jut majd, hogy mozognunk kellene.

Milyen eszközöket érdemes beszerezni?

Az otthoni eszközöknek helytakarékosnak és multifunkcionálisnak kell lenniük. Így összeszedtem pár ilyet nektek:
-Matrac: egy vastagabb matrac az alapja minden otthoni edzésnek.
-Szalag / Gumikötél: ha szeretnénk ellenállást használni az edzéshez, a legjobb megoldás a gumiszalag. Felső végtag erősítéséhez közepes, az alsó végtaghoz pedig erősebb gumiszalagot érdemes beszerezni.
-Dynair: sokan ülőpárnának is használják, viszont kiválóan lehet vele bármilyen saját testsúlyos feladatot nehezíteni. Mivel instabil felület, ezért több izmunk fog bekapcsolódni, ha például ezen végzünk guggolást.

Hogyan használd fel a lakásod berendezési tárgyait?

Ha nem szeretnél rögtön beruházni az otthoni edzőterem kialakításához, ne aggódj neked is készültem néhány jó tanáccsal! Elsőként használd a már meglévő berendezési tárgyaidat! A kanapé segítségével nehezíthető a hasprés, csak ülj a szélére és végezz negatívból felülést az ülőszint alól. Használhatsz ásványvizes üvegeket súlyzóként. Vagy alkalmazd a sámlit egy-egy láberősítő gyakorlathoz fellépőnek.

Hogyan készül otthon a „beach body”?

Ha már minden előkészülettel megvagy, megtaláltad a tökéletes helyet a lakásban, szépen összerendeztél minden eszközt, amire szükséged lehet, akkor már csak edzened kell. Ehhez is találhatsz segítséget, hiszen ahogy már mondtam, otthon picit nehezebb elköteleződni.
- Legyen a lakótársad az edzőtársad!
- Készíts edzős lejátszási listát!
- Használj edzéstervet, applikációkat!
- Végezz kihívásokat, ha egy picit még több motiváló erő kell. Nézd meg a nyári kihívásomat, ami a beach body (bikini alak) elérésében segít majd neked. Ha most kezded, még időben vagy!

Edzés után pedig jöhet egy egészséges smoothie! Kattints ide 3 csodaturmix receptért!

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!