Skip to main content

Cukormentes február

Amikor belevágtam a kihívásba nem is sejtettem, hogy milyen tartós változásokat hoz majd az életembe a cukormentes február. Azt gondoltam, hogy a december környékén szorgos munkával magamra szedett extra zsírréteg majd jól eltűnik és márciustól minden megy tovább a régi kerékvágásban.
Az étrendemmel együtt azonban bennem is megváltozott valami.

Na, de ne szaladjunk ennyire előre!

2020 januárját írjuk, amikor Ivett barátnőm egy hajnali futás alkalmával megemlíti, hogy tavaly tartottak egy cukormentes hónapot és mennyire bevált nekik. Azonnal rákapok a dologra, és lelki szemeim előtt már látom is magam, ahogy durván szálkás testtel kiemelkedek a habok közül, miközben sajtot reszelek a hasamon. Teljesen megrészegülök a látomásomtól és döntök. 

Februárban száműzőm a cukrot az életemből.

2020. január utolsó napjaiban már megy a vakarózás, hogy mi a fenét fogok enni egy hónapig.
Felhívom Eva MacPhersont, aki amellett, hogy jóbarát még táplálkozási tanácsadóként is praktizál. Számomra Ő az etalon ebben a témában…is. Elmakogom neki a vállalásomat, és kapok tőle egy vonalvezetőt az étkezésemmel kapcsolatban. Szorul a hurok és egyre jobban izgulok, hogy mi vár rám februárban.
2020. február 1. Első meghatározó élmény: megiszom az első cukormentes kávémat. Brrrrrr!
Elég hamar rácsurranok, hogy ez az új életmód sokkal nagyobb tervezést igényel, mint amit eddig megszoktam. Már nincsenek útközben bekapkodott péksütik és gyorskaják.
Minden reggelem úgy indul, hogy végiggondolom a napomat és azt, hogy mikor – mit fogok enni. Tudom, elsőre macerásnak tűnhet, de hidd el, ha rutinná válik, akkor egy olyan új szokással leszel gazdagabb, ami hosszú távon megkönnyíti az életed.

Ez az új, tudatosabb életmód rendesen kigyomlált néhány régi beidegződést és nagyon klassz új szokásokkal lettem gazdagabb.

- A cukorral ízesített kávé a múlté. Végre tudom, hogy milyen íze is van valójában a kávénak.

- A péksütemények kora lejárt . Megdöbbenve tapasztaltam, hogy milyen sok üres kalóriát vittem be a sok finomított pékáruval.

- Világ életemben hatalmas figyelmet fordítottam a sós-édes egyensúlyára. Sósra egy kis édes, édesre egy kis sós. Tényleg csak a balansz miatt! :D Az első időszakban baromira hiányzott, hogy az étkezések után egy kis édességgel vezessek le, de valahogy ez is kikapcsolódott bennem.

- Ha édességre vágytam, akkor a cukrászda helyett a zöldségest látogattam meg és mindig megleptem magam egy kis doboz áfonyával. Tökéletesen kielégítette a cukoréhségemet és a lelkifurdalás is elmaradt. Win-win!

- Többféle körettel ismerkedtem meg ezalatt az egy hónap alatt. A krumpli és a tészta teljesen háttérbe szorult. Szénhidrát és szénhidrát között is óriási különbség van.

- Az MKB#20percegészség csoportba állati jó cukormentes sütirecepteket érkeztek a posztjaim alá, ami egy új világot nyitott meg számomra.

Nagyon élvezem, hogy vékonyabb lett a sziluettem és leolvadt a csípőmről a „sárkányizmom”. Sokkal könnyebben futok fel a hegyre a mostani batyummal, mint egy hónappal ezelőtt. Azt nem tudnám megmondani, hogy pontosan hány kilótól szabadultam meg, mert a mérlegünket még akkor kinyírtam, amikor terhes voltam és eddig nem éreztem szükségesnek újat beszerezni. :D De nem is ez a lényeg. Jó a közérzetem, könnyűnek érzem magam és nem puffadok fel úton-útfélen, mint korábban.

Pár nap és vége a kihívásnak, de ettől függetlenül úgy gondolom, hogy én már így maradok. Nem fogom a március elsejét egy kanál kristálycukorral kezdeni. Szeretném továbbra is érezni a kávé igazi ízét és törekedni fogok a tiszta, egészséges táplálkozásra.

Szeretném megköszönni az MKB#20percegészség FB csoportjának a támogatást és nagyon örülök, hogy sokan csatlakoztak ehhez a kihíváshoz.

Mivel mindannyian mások vagyunk, más az alkatunk, más az élethelyzetünk és más az egészségi állapotunk, így az én beszámolómat ne vegyétek szentírásnak. Találjátok meg személyre szabottan, hogy ti hol tudtok lefaragni a cukorfogyasztásotokból és hogyan tudjátok újragombolni a táplálkozásotokat.

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!