Skip to main content

Az utolsó 2021-es hajrá

Megannyi céllal, fogadalommal vágtunk bele a 2021-es évbe.

"Életmódot váltok!" 

"Veszek egy kondibérletet, és most már tényleg elkezdek edzeni."

"Mostantól magamra főzök majd."

"Nem hagyom, hogy a szekrény mélyén porosodjanak az edzőcuccok!"

Most, hogy vészesen közeleg a december, gyakran elhatalmasodik rajtunk a pánik. Az év eleji motiváció a hetek, hónapok múlásával gyakran megcsappan, és ahogy szembesülünk a nehézségekkel, könnyedén feladjuk kitűzött céljainkat.

Arra eleinte nem gondolunk, hogy a futás a szürke, hűvös idő beköszöntével egyre nehezebbé válik, hogy a vasárnapi családi ebéden már nem olyan könnyű tartani a diétát, vagy hogy a munka utáni pihit nem szívesen cseréljük mealprep-re. Ezért van az, hogy még ha vannak is céljaink, akcióterv nélkül azok csupán hiú ábrándok maradnak.

Ahhoz tehát, hogy az év fennmaradó részében hatékonyak tudjunk maradni, és egy lépéssel közelebb kerüljünk céljainkhoz, vagy akár meg is valósítsuk azokat, konkrét tervet kell készítenünk.

Mielőtt a megvalósítás lépéseit papírra vetnénk, gondoljuk át, hogy pontosan mit is szeretnénk elérni, és definiáljunk mérhető, kézzelfogható célokat! A reális célkitűzésben segítségül hívhatjuk a SMART-módszert, elkerülve azt, hogy azok célok, megvalósíthatatlan álmok maradjanak.

Mi az a SMART?

Egy betűszó, amely 5 elemet foglal magában:

Specific = konkrét,

Measurable = mérhető,

Achievable = elérhető,

Relevant = releváns,

Time-based = időhöz kötött

A gyakorlatban:

„El szeretnék kezdeni futni.”
Ez a „célkitűzés” nem konkrét, nem mérhető.
Helyette fogalmazzunk így:
Heti 3x 5 km-t szeretnék futni, év végéig pedig 6:00/km-es idő alá szeretnék menni.”

VAGY

„Egészségesen szeretnék étkezni.”

Az „egészséges” egy tág fogalom, ezért szűkebb megfogalmazásra lesz szükség.
„Naponta legalább két marék zöldséget és egy marék gyümölcsöt szeretnék fogyasztani, és el szeretném hagyni a finomított cukrokat, a feldolgozott készítményeket. Karácsonyig teljesen át akarok állni az egészséges étkezésre.”

Ha meghatároztuk konkrét, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött célunkat, ideje megvalósítani azt!

Ebben segítenek a következő tippek:

1. Kezdd el még ma!
Ne várj hétfőig, ne várd meg a szilvesztert, vágj bele még ma! Lehet, hogy ebben az évben már nem fogod elérni a kitűzött célt, de biztos, hogy közelebb kerülsz hozzá!
2. Belső motivációd hajtson!
Ha meghatároztad a célod, írd le a miérteket! Ezek segítenek majd a nehéz helyzetekben, amikor úgy érzed, feladnád a céljaid. Ahhoz, hogy ki tudj tartani mellettük, fontos, hogy igazán akard! Ne másokért, hanem saját magadért!
3. Készíts tervet!
Akcióterv nélkül a célok hamar szertefoszlanak, és csupán álmok maradnak. Tervezd meg pontról pontra, hogy mikor, mit fogsz tenni azért, hogy elérd a célod!
4. Ne tarts a hibáktól!
Senki sem tökéletes, mindenki hibázik! Ha egyszer kimarad az edzés, még nem dől össze a világ, és attól, hogy megeszel egy sütit a családdal, még nem voltak hiábavalók az eddigi törekvéseid. Engedd meg magadnak a hibázás lehetőségét, és tanulj belőlük!
5. Jutalmazd magad!
Céljaid elérése ne egy negatív dolog legyen! Ha egész héten egészségesen étkeztél, engedd meg magadnak azt a sütit, csak válassz egy egészségesebb alternatívát! Ha pedig már egy hónapja lelkesen jársz a futóedzésekre, lepd meg magad egy új felsővel! Így a célodhoz vezető út tele lesz pozitív élményekkel.
6. Beszélj a céljaidról!
Oszd meg őket a barátaiddal, a családdal! Ha kimondod, mit szeretnél elérni, azzal „kőbe vésed” a céljaid, és nincs visszaút! Dolgozni fogsz értük, hogy ne csak magadnak, de másoknak is bizonyíts.
7. Ne tologasd magad előtt!
Tudd le az edzést még reggel, hiszen minél későbbre tolod, annál nagyobb a lehetősége annak, hogy inkább választod a kanapét, mintsem, hogy futócipőt húzz. Ha túl sokáig halogatod a tennivalókat, kimerülsz lelkileg, miközben időt veszítesz.

Te miket szeretnél még megvalósítani év végéig?
További tippekért és motivációért irány az Instagram oldalunk!

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!