Skip to main content

Írd fel, tűzd ki, valósítsd meg!

Hogyan ne fulladjanak kudarcba újévi fogadalmaink?
Hogyan tudjuk fenntartani a motivációnkat hosszútávon? Mit tudunk tenni annak érdekében, hogy újévi fogadalmaink ne váljanak füstté, mint a szilveszteri tűzijáték?
Ha velünk tartottál eddig, akkor már tudod, mi a cél és a fogadalom között a különbség, végig mentél az évtervezési sablonon és van egy számodra tökéletes vision board-od és egy terved az újévi fogadalmad megvalósítására.

Azonban biztos, hogy folyamatosan motoszkál egy kérdés a fejedben: Hogyan fogom ezt végigcsinálni? Mert soha nem az a kérdés, hogy meg tudjuk-e csinálni, hanem az, hogyan fogunk kitartani, hogyan marad fent a motiváció a szürke, dolgos hétköznapokban.
Mivel tartunk ki a célunk mellett?
Ha a motiváltság nem belülről fakad, akkor elszáll a kezdeti lelkesedéssel együtt. Érdemes körbejárni, hogy mi motivál a célunk megvalósításában. A „szeretnék spórolni” fogadalom önmagában nem fog motiválni. Mit fogsz tenni a megtakarított pénzzel? Utazni fogsz, tanulni, netán egy autót veszel belőle, vagy egy lakást? Fent van ez a távolabbi cél a vison boardon? Ha nem, gyorsan tedd hozzá, mert ez plusz motivációs forrás lesz a megvalósításkor.

Ugyanakkor tudnod kell, hogy nem lehetsz minden nap ugyanúgy motivált. Ha jól megfogalmaztuk a célt és részletesen megterveztük, milyen napi feladatokat kell megcsinálni a célunk megvalósításához, az átsegíthet a kevésbé lelkes napokon. Legyen egy minimum feladatlistánk vagy egy minimum időkeretünk (akár csak 20 perc), amit mindenképp megteszünk aznap a célunkért. Még ha úgy is érezzük, nincs motivációnk, akkor is tegyük meg a napi minimumot, mivel az elmozdulás energiát ad és ezzel átlendülhetünk a holtponton.

Ne halogassunk!
A halogatás csökkenti a motivációt és felesleges feszültségforrás. Ha mégis halogatunk, derítsük ki, mi áll a halogatás mögött! Ez sok minden lehet, a kudarctól való félelemtől a nem megfelelő célokon keresztül az egyszerű fáradtságig. Ha az előzőek állnak a háttérben, önismereti munkával (akár coach segítségével) rendezhetjük magunkban ennek okát. Ha fáradtak vagyunk, akkor pihenjünk. Nyugodtan félre lehet tenni a pihenés idejére a célokat, hiszen, ha nem hagyunk magunknak töltekezési időt, akkor legyünk bármennyire motiváltak, valószínű egyszerűen elfáradunk a végére, akár fizikailag, akár mentálisan. Sokat segít, ha a részcélokat megünnepeljük. Bizonyos időközönként mindenképpen meg kell állni és megünnepelni az eredményeinket, megveregetni a saját vállunkat, ez nagyban segíti a motiváció fenntartását és a kitartásunkat.

Legyünk rugalmasak!
Érezhetjük azt, hogy az élet áthúzza a számításainkat és át kell szervezni, tervezni a lépéseinket. Ilyenkor rögtönöznünk kell és igyekezzünk úgy alakítani, hogy a kitűzött célunk eredeti motivációja ne sérüljön.

Vegyük végig az erősségeinket és az erőforrásainkat!
Mire támaszkodhatunk és honnan tudunk energiát nyerni? A célok megvalósításához ki kell lépni a komfortzónánkból és ez nehézséggel fog járni. Erre érdemes készülni. A célok elérése fáradságos munkával jár és ha nagyon fáradtnak érezzük magunkat, akkor elveszíthetjük a fókuszunkat és a cél iránti motivációt. Ebben az esetben engedjük meg magunknak a pihenést. Sőt! Tervezzük meg, mikor fogunk pihenni! Vegyük számba, miben vagyunk jók, mi az, ami könnyebben megy és mi az, amihez elkel a segítség. Bátran kérjünk segítséget, egyrészt segít a megvalósításban és lehetőséget ad arra, hogy másokhoz kapcsolódjunk.

Kapcsolódjunk!
Ahogy a fogadalmainkat és céljainkat, önmagunkat is kapcsoljuk össze szűkebb és tágabb környezetünkkel. Írjuk pontosan körbe, mit szeretnénk, miben várunk segítséget, hiszen a céljaink az ő életüket is érinti. Akár meg is kereshetjük, hogy a saját célunk, hogyan tud kapcsolódni a körülöttünk lévők céljaihoz. Ha nem támogató jelenlegi környezetünk, ne torpanjunk meg, megoldás lehet, hogy külső támogatót keresünk, aki segít a komfortzóna átlépésben és a célok megvalósításában. A mai virtuális világban kereshetünk hasonló céllal rendelkezőket, közöttük találhatunk támogató partnereket és akár új barátságok is szövődhetnek.

És nem utolsó sorban legyen saját megoldásod, hiszen Te tudod magadról, hogy számodra, mi a legjobb!

Jámbor Éva, a Nő a Lehetőség! life coach, trénere

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!