Skip to main content

4 tipp, ami segít kivédeni az influenzát

Napi 20 perc nem sok idő, mégis óriási jelentősége lehet, ha az egészségünkről van szó, különösen influenzaszezonban. Mutatunk négy kiemelt fontosságú tényezőt, ami nagy szerepet játszik a betegség kivédésében.

1. Az alapvető higiénia
Már néhány egyszerű óvintézkedés betartásával is rengeteget tehetünk a betegség elkerüléséért. A kutatók szerint a rendszeres kézmosás a legfontosabb, de egyáltalán nem mindegy, hogyan végezzük. Köhögés, tüsszentés, orrfújás előtt és után dörzsöljük át meleg, szappanos vízzel a kezeinket, a pár másodperces „öblítés” sajnos nem lesz elég. Sokan nem gondolnak rá, de ilyenkor érdemes a kéztörlőt is minél gyakrabban cserélni, ahogy a mindennap használt eszközeinket (például a laptopot, telefont, íróasztalt, ha autóval közlekedünk, az utasteret is) sem árt naponta tisztítani. Ha tömegközlekedéssel utazunk, mindig tartsunk magunknál kézfertőtlenítőt, és minden utazás után alaposan mossunk kezet!

2. Rostok és vitaminok
Talán nem is gondolnánk, mennyi minden múlik a helyes táplálkozáson! A bélflóránk az ételek lebontása mellett arra is képes, hogy vitaminokat termeljen, és megvédjen bizonyos baktériumokkal, gombákkal és vírusokkal szemben. A rostban gazdag ételek, mint a cékla, alma, brokkoli, hozzájárulnak a bélflóra kiegyensúlyozott működéséhez, a vitaminok (elsősorban az A-, B-, C-, E-vitaminok) és antioxidánsok pedig fokozzák a szervezet ellenállóképességét. A zöldségek és gyümölcsök fogyasztása nyersen – természetesen megtisztítva – a legegyszerűbb, de Havas Dóra Lilafüge tippjei között sok-sok mennyei, rostban gazdag összetevőt és fogást is találtok. Az egyik legegyszerűbb, ugyanakkor legfinomabb immunerősítő ital a gyömbértea, a receptje 2 adag elkészítéséhez a következő:

Hozzávalók:
1 db citrom
1 db gyömbér
fahéjrúd, szegfűszeg
1 liter víz

Elkészítés:
A gyömbért reszeljük le, facsarjuk ki a citrom levét, majd helyezzük ezeket egy közepes méretű lábasba. Rakjunk rá 1-2 fahéjrudat, pár szem szegfűszeget, és öntsük fel 1 liter vízzel. Alacsony hőmérsékleten, lassan forraljuk fel és főzzük 10 percig. Miután elkészült a gyömbértea, szűrjük a bögrébe, és ízesítsük citromlével, mézzel.

3. Friss levegő, fél egészség
Nemcsak influenzaszezonban fontos, de ilyenkor még jobban kell figyelnünk arra, hogy gyakrabban szellőztessünk otthon és a munkahelyen is. Minél ritkábban cserélődik körülöttünk a levegő, annál nagyobb az esély a vírus terjedésére. A friss levegő beengedése a legjobb megoldás, emellett igyekezzünk több időt tölteni a szabadban, lehetőleg kerülve a tömeget.

4. Csak tiszta zsebkendőt használjunk!
A legtöbb ember a téli nyirkos időjárásban alapból gyakrabban tüsszent és fújja az orrát, ez még nem feltétlen a betegség jele. De ahhoz, hogy ez így is maradjon, muszáj odafigyelni a zsebkendők tisztaságára. A szövet zsebkendőket ebben a szezonban felejtsük el, helyette minden orrfújáshoz használjunk külön papírzsebkendőt, amit használat után azonnal dobjunk a szemetesbe. Talán felesleges is mondani, de orrfújás és tüsszentés után is ugyanúgy kezet kell mosni.

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!