Skip to main content

3 tipp a sikeresebb újévi fogadalmakhoz

Január első napján nemcsak az új év virrad ránk, hanem vele együtt az új elhatározásaink, remélt új szokásaink is: egészségesebben fogunk élni, lefogyunk, többet olvasunk, több időt töltünk olyan emberekkel, akiket szeretünk... Általában nagyon jó, hasznos és fontos szokásokat találunk ki, amelyeket a statisztikák szerint már január harmadik hete környékén elengedünk. Ahhoz, hogy idén esetleg nagyobb sikerrel járjunk, próbáljuk meg az alábbi hibákat elkerülni:

Ne akarjunk mindent egyszerre megváltoztatni!
„Egészségesebben akarok enni, úgyhogy többet fogok főzni otthon, mindennap akarok aludni legalább 7 és fél órát, elkezdek mindfulness tanfolyamra járni és mindennap 10 percet fogok meditálni, heti kétszer lejárok a szemközti konditerembe, hetente egyszer pedig mindig egy barátommal fogok ebédelni.”
Megszoktuk, hogy a világ körülöttünk gyors, és nagyon gyorsan változik is, és emiatt azt gondoljuk, sőt elvárjuk magunktól, hogy mi is gyorsan változzunk, ehhez pedig a legegyszerűbb, ha gyorsan az egész életünket meg akarjuk változtatni. Na, ez az, ami nem működik. A változás melós és elfáradunk benne. Mindig válasszuk ki azt a területet, amihez a legtöbb kedvünk van, vagy a legnagyobb értéket látjuk a változásban és csak azzal foglalkozzunk. Nyugi, ha két ujjal megfogsz egy terítőt és elkezded húzni, az egész elindul...

Ne akarjuk tökéletesen csinálni!
Ha elkezdünk egy új szokást, akkor igyekszünk tökéletesen csinálni, azaz mindennap megcsinálni kivétel nélkül, ami remek. De! Ne pusztán az legyen a cél, hogy mindennap megtegyük, ha törik, ha szakad, mert ha véletlenül megszakad a széria, akkor nagy valószínűséggel rosszul fogjuk érezni magunkat miatta, és innen könnyen bele lehet csúszni abba a hibába, hogy azért hagyjuk abba az egészet, mert nem akarunk az amúgy is stresszes életünkbe a kudarcok kapcsán még egy nehézséget is behozni. Szóval megengedően, elfogadóan álljunk hozzá az új szokáshoz.

Ne „dupla vagy semmi” keretekben gondolkozzunk!
„Ááá, ma nincs időm futni egy órát, negyed órára meg nincs értelme elindulni...”
De van! Egyfelől egészségügyi szempontból is, mert negyed óra mozgás pont 15 perccel több, mint a semmi, és már ez is kimutathatóan hozzájárul a testi-szellemi egészség megőrzéséhez. Másodszor pedig az érték itt inkább az, hogy teszek mindennap valamit az egészségemért vagy mindennap megpróbálom egy kicsit legyőzni a kényelmességem. Ha pedig innen nézem, akkor nincs különbség, hogy 15, 45 vagy 75 percre megyek futni. Sőt! Minden olyan alkalom, amikor ráveszem magam, ha csak rövid időre is, akkor ez pozitív visszacsatolásként segít abban, hogy holnap is elmenjek és biztos lesz olyan nap, amikor hosszabban is ráérünk.

És ami talán a legfontosabb: nézzük meg őszintén, hogy miért fontos nekünk az adott szokás, mi benne az érték számunkra! Menekülünk valami elől vagy megyünk valami felé általa? Az utóbbi sokkal erősebb motiváció.

Hajrá!

Újévi fogadalmak újratöltve - a felesleges kilóktól az üres pénztárcáig
A döntések hatalma

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!