Skip to main content

20 perc #sajátidő az otthon töltött estékre

Ha egy átlagos munkanap közben 200%-on kell pörögni, nem csoda, hogy alig jut energiánk önmagunkra. Ettől persze még szükség van azokra a percekre, amikor lelassíthatunk, és a testi-lelki feltöltődésre figyelünk – a szervezetünket hosszú távon nem lehet becsapni. Napi 20 perc sajátidő akkor is jár, ha csak a nap végén sikerül alkalmat találni rá, ezért olyan tippeket gyűjtöttünk össze, amik az otthon töltött esti órákban segítenek kikapcsolni és feltöltődni.

1. Add meg a módját a vacsorázásnak!
Egy nehezebb nap után hazatérve érthető, ha nincs kedvünk egy több fogásos, sok időt felemésztő menünek nekilátni. Jóval kényelmesebb, pihentetőbb, és élvezetesebb is, ha a szeretteinkkel közösen készítünk és fogyasztunk el egy könnyű és finom fogást. Ide kattintva Havas Dóra @Lilafüge ad ötleteket a villámgyors és egészséges vacsorához!




2. Otthoni wellness élmény

A wellness fogalmát ügyesen kisajátították maguknak a hotelek, pedig az élmény egyáltalán nincs helyhez kötve. A szó eredetileg személyre szabott egészségmegőrző programok összességét jelenti, ami az otthon töltött estéken is egyszerűen kivitelezhető. Szerezz be illatos fürdőbombát vagy egy kis relaxációt segítő levendulás fürdősót, és merülj el egy kád fürdőben, de szigorúan mobilnyomkodás nélkül! Hogy biztosan ne ess kísértésbe, helyezz a szemhéjaidra borogatásként hideg kamillateába áztatott vattakorongokat – nemcsak a szem alatti karikákat fogja eltüntetni, az egész napos képernyőbámulásban elfáradt, égő érzetű szemeket 20 perc alatt helyrehozza.

3. Nyújtás és meditáció
Közvetlenül a lefekvés előtti órákban már nem javasolt kardió típusú edzés végzése, viszont vannak olyan mozgásfajták, amik kifejezetten ajánlottak, ha relaxálni szeretnél. Ilyen az esti órákra időzített jógázás, ami minden szempontból előnyös: a nyújtástól ellazulnak az izmok, „pihenő” üzemmódba kapcsol a test. Ha szeretnél megismerkedni ezzel a mozgásformával, olvasd el Bakonyi Panni jógaoktató mentorunk írását!

4. Készülj a pihentető alvásra!
Van pár trükk, amit akkor is érdemes beépíteni az esti rutinba, ha általában könnyen és jól alszol, mert sokkal kipihentebben fogsz ébredni. Egyes gyógynövények segíthetnek a mély alvásban, ilyen például a citromfű, a komló és a macskagyökér – készíts teát akár mindhárom gyógyfű keverékéből! A tea mellett a monoton, nyugalmat árasztó cselekvések, mint például az olvasás, meditáció, kellemesen elfárasztanak és megkönnyítik az átállást a pihenésre.


A halk, ambient típusú zene ugyanezt a célt szolgálja: az eső hangja bizonyítottan segít az ellazulásban. Sokan tévénézés közben igyekeznek álomba merülni, pedig a mozgó, vibráló fények éppen ellenkezőleg hatnak. Ha nem tudod teljesen besötétíteni a hálószobát, adj egy esélyt a szemmaszkoknak!

#csatlakozz!

...a programhoz!

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb cikkeinket, nézhesd meg mentoraink videóit. Ezekben szuper 20 perces tippeket adunk, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapjaid részévé válhat.

...a Facebook-csoporthoz!

Oszd meg a tapasztalataid, beszélgess szakértő mentorainkkal, legyél része egy pörgős, egymást támogató közösségnek!

...az Instagram oldalunkhoz!

Nemcsak nézni jó: az inspiráló tartalom mellett olyan gyakorlati ötletek várnak, amiket te is beilleszthetsz a hétköznapokba!