Skip to main content

Ne féljünk az akadályoktól!

A történetem 2016 februárjában kezdődött: hideg tél, 2000m, túra a Tátrában. Alig bírtam felmenni a menedékházhoz. Fújtattam, mint egy gőzmozdony, nehéznek éreztem minden lépést. és folyton azon járt az agyam, miért is vállalkoztam én erre??? ☺. Aztán elgondolkoztam azon, hogyan juthattam el odáig, hogy én bírom a legnehezebben ezt a túrát… Ez fordulópont volt az életemben: nem lehetek ekkora lúzer, nem tespedhetek tovább az irodában, mert ezt sem az egóm, sem a testem nem bírja el.

Miután hazaértem elhatároztam, hogy egészségesebben fogok étkezni: táplálkozási naplót vezettem és 2 hétig azon sokkolódtam, hogy amit eddig ettem, az teljes mértékben kimeríti a „junk food” fogalmát. Üres kalóriák tömkelege valódi tápanyag nélkül. Elsőként ezen változtattam: megpróbáltam több zöldséget, több fehérjét és kevesebb szénhidrátot és zsírt bevinni. Azt hittem a lehetetlenre vállalkozom: úgy éreztem magam, mint az aktív dohányos, akitől elvették az utolsó szál cigarettáját. Be kellett látnom, hogy függő vagyok, és erőt kellett gyűjtenem a függőség leküzdésére. Lassan de biztosan, nagy erőfeszítések árán sikerült változtatnom. A folyamatos visszaesések és a „csaló napok” ellenére sikereket értem el, elkezdtem átalakulni.

Később rádöbbentem, hogy mozgás nélkül nem lehet életmódot váltani. Ekkor jött a találkozásom az MKB által nyújtott sportolási lehetőségekkel. Elkezdtem rendszeresen járni a Székházban Marton Gergő edzéseire, ami katalizátorként hatott. Kemény és rendszeres sport, óriási önfegyelem és szigorú kontrollok mellett látványos eredménye lett annak, amit művelek. Ez még jobban motivált arra, hogy folytassam, amit elkezdtem: a sport az életem részévé vált. Mára már heti ötször sportolok: a saját testsúlyos és konditermes edzések mellett igyekszem 1-2 kardio napot is beiktatni. Korábban nagyon utáltam a sportot, mára örömforrássá vált. Új típusú függőségem lett. Ha valami miatt kimarad néhány edzés – ugyanúgy, mint korábban – elvonási tüneteim lesznek. De ez már nem sóvárgás, ez inkább elégedettség… Erő az újrakezdésre. Mindig lesznek nehezebb időszakok és hullámvölgyek, de a kitartó munka látványos gyümölcsöt terem. Akármilyen pici, akármilyen lassan nő, de a sajátom!

Ami nekem bevált – és ez a tippem számotokra:

- Rádöbbentem, hogy nincs új a nap alatt: ha növelni szeretném az erőnlétem vagy változtatni szeretnék az alakomon, akkor sportolnom kell és egészségesen kell táplálkoznom!
- Akkor vagyok igazán erős jellem, ha nem eszem a kollégáim által kínált sütiből, a nyaralásból hozott cukorkákból és nem nassolok egész délután az íróasztalomnál.
- Ha nem viszek magammal edzőcuccot, tuti nem fogok edzeni. Este munka után otthonról nagy eséllyel nem indulok el a konditerembe.
- Edzés és/vagy sporttárs segítségével garantált a siker: nem keresek kifogásokat, tartom magam a megbeszélt időpontokhoz, van mellettem valaki, aki motivál: megdicsér a csúcson, átsegít a holtponton.

Csatlakozz!

A programhoz

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb 20 perces tippjeinket, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapok részévé válik.

A Facebook-csoporthoz

Legyél része egy tevékeny, egymást tanácsokkal támogató közösségnek!

Az Instagram-kihívásokhoz

A kihívások megerősítenek. Kövesd Instagram-oldalunkat, és nemcsak exkluzív tartalmakról értesülsz majd, de különleges Instagram-kihívásokról is!