Skip to main content

Tea, a legjobb hangulatjavító

Néhány naponta 20 perc kikapcsolódás (mobiltelefon, jegyzetfüzet nélkül!), csend vagy halk zene, egy csésze a kedvenc teánkból, és mindjárt ellenállóbbak leszünk az őszi pörgéssel, a hirtelen ránk szakadó feladatokkal szemben, és a hűvösebb-borongósabb időjárás okozta rosszkedv sem hatalmasodik el rajtunk.

A rendszeres teafogyasztás bizonyított kedélyjavító.

Az ősz minden szépsége ellenére különösen hajszolt időszak, és bár sok mindenen nem tudunk változtatni, azért igenis tehetünk, hogy a lehető legfelkészültebben, legenergikusabban álljunk a kihívások elé. Számos egyszerű módszer létezik, amellyel megelőzhetjük, hogy a stressz vegye át az irányítást az életünk felett.

A rendszeres teázás például (legyen az fekete vagy zöld, akár hidegen, akár forrón, lehetőleg cukor nélkül) jelentősen csökkenti a kortizol szintjét, így a szervezetünk könnyebben birkózik meg a stresszel. Szánjunk néhány naponta 20 percet arra, hogy lassan elkortyoljunk 1-2 csésze finom teát – ne püföljük közben a klaviatúrát, ne intézzünk el pár gyors telefont, ne nézzünk tévét vagy hallgassunk rádiót. Csak a teánk aromáit és erejét élvezzük ki, lassan, csak befelé figyelve.

Bővíthetjük is a szokásos választékot 1-2 herbateával, hiszen a menta, a kamilla, a citromfű, a bormenta, a hársfavirág vagy a rózsa szintén segítenek az ellazulásban és a szorongás oldásában.

Egy finom gyömbértea például évszaktól függetlenül ellenállhatatlan, de ha kimerültnek, fásultnak vagy erőtlennek érezzük magunkat, és valami igazán frissítőre vágyunk, biztosan nincs jobb. Jót tesz a vérnyomással, nyugtatja a gyomrot, az idegeket, influenzás időszakban pedig nagybetűs orvosság, az immunrendszer legjobb barátja. A friss hámozottgyömbér-darabok mellé vágjunk kezeletlen héjú citromot, öntsük le forró vízzel, hagyjuk állni 20 percig, majd langyosan fogyasszuk (mézzel, fahéjjal, mellé facsart citromlével tovább ízesíthetjük). A szervezetünk ujjongva fog hálálkodni érte.

Citromfűteát is kifejezetten érdemes fogyasztani, ha többet szorongunk, lehangoltak és feszültek vagyunk. Nyugtató hatású, és álmatlanság ellen is jól bevethető. Ha nem filteres teát veszünk, egy csapott kanálnyit forrázzunk le 2–2,5 deci vízzel, hagyjuk állni 20 percet, és szűrjük le.

Receptajánlatok:
https://lilafuge.hu/marokkoi-mentatea-ketfelekeppen/
https://lilafuge.hu/video-izesitett-teak-cukor-nelkul/

Csatlakozz!

A programhoz

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb 20 perces tippjeinket, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapok részévé válik.

A Facebook-csoporthoz

Legyél része egy tevékeny, egymást tanácsokkal támogató közösségnek!

Az Instagram-kihívásokhoz

A kihívások megerősítenek. Kövesd Instagram-oldalunkat, és nemcsak exkluzív tartalmakról értesülsz majd, de különleges Instagram-kihívásokról is!