Skip to main content

Kattanj át!

“Majd holnap!”, “Nincs rá időm!”, “Nincs kivel edzenem!”, “Nem akarok másokkal edzeni!”, “Nem bírok reggel felkelni!”, “Nincs már erőm este!”, “Túl meleg van!”, “Esik az eső!”, “Túl hideg van!” Gyakorlatilag estig folytathatnám azoknak a kifogásoknak a listáját, amiket akár a környezetemből hallok, akár én használtam sokszor a “kattanás” előtt. Ez a bizonyos kattanás pedig az egésznek a kulcsa, ami vagy nagyon mélyen belül kell, hogy megszülessen, vagy kell egy olyan sokkhatás hozzá, ami ha nem is 360, de legalább 180 fokban változtatja meg addig langyos vízként csordogáló szokásainkat. Ahogy a dohányosoknak is hiába pakolják tele bomló tüdőkkel és meg nem vásárolt Ferrarikkal a dobozokat, úgy egy magát fizikálisan elengedő embertől is hiába kérdezik meg gúnyos hangsúllyal, hogy “Hmmm, ma is 9 sajtos pizza lesz a vacsora? Nem lesz az egy kicsit sok, negyedjére a héten (pedig még csak kedd van?)”.

Én annak ellenére emlékszem kristálytisztán a saját kattanásom, december 26-ai időpontjára, hogy akkor már 3. napja úszott zsírfelhőben az agyam, és a cukrom a 28.3-at karcolhatta. Azt viszont már nem tudom, hogy önkínzásból, vagy puszta kíváncsiságból pattantam fel a mérlegre, de én korántsem voltam olyan boldog, mint a magyar falvak pub-jainak törzsvendégei, akiknek a kockás gép dobja ki egymás mellé a három nyolcast. Mivel ez egy szűk tízessel volt felette az elmúlt bő 10 év átlagának, ezért első felindulásból, a top modellektől látott trükkel szerettem volna instant-retúr jegyet váltani annak a 23.458 kalóriának, ami a szeretet (és zabálás) ünnepén lecsúszott.

Másnap egy fokkal higgadtabban, - de még mindig szétrobbanni készülő hassal - ugyanarra az eredményre jutottam, hogy ennek itt a vége és változás kell! Az pedig senkin nem fog múlni, csak és kizárólag rajtam! Mik a lehetőségek: reggel még úgy is nehezemre esik felkelni, ha két gumibogyó szörpöt ivott törpe ugrál az ágyban/rajtam, így az kilőve. Délután, ugyanez a két kis lény várja, hogy megkaparinthassanak maguknak, ezért az szintén nem opció. Marad az este. Fürdetés ide, fektetés oda, hiába van este 9, ha most, akkor MOST!

Az első hét után, ott is fájt, ahol évek óta nem volt izomra emlékeztető szövet, január végére pedig a heti 4-5 edzés kezdett eredményt hozni. Szerintem a legtöbben, pont ezen a ponton hagyják abba/csökkentik az rendszerességet, mondván most már minden király lesz, és csúsznak vissza az eredeti állapotba. Itt kell kitartani, mert ekkor már néha jól is esik az, ami hetekkel korábban kínzásként hatott, és ha már egész kellemes, akkor kell még egy szintet emelni. Új feladatokat/sportokat kipróbálni, nyújtani az időt, emelni a súlyt vagy az intenzitást, edzőprogramokból, profi trénerektől meríteni ihletet, lépcsőt választani a lift helyett, sétát a néhány megállós tömegközlekedés helyett, vagyis a lényeg, hogy feszegetni kell, és egyre kintebb tolni saját komfortzónánkat!

Az eredmény pedig nem kérdés, hogy meg fog érkezni. Rám úgy fél év után kacsintott vissza, hetessel kezdődően, a kijelző elején az a drága jó mérleg, ami gyakorlatilag az egész folyamatot elindította. Szóval, ha láttok egy jelet, vegyétek komolyan, kattanjatok át, változtassatok, lépjetek ki a megszokásokból, és ne érdekeljenek a károgó energiavámpírok negativitásai, csak a kitűzött cél!

Csatlakozz!

A programhoz

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb 20 perces tippjeinket, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapok részévé válik.

A Facebook-csoporthoz

Legyél része egy tevékeny, egymást tanácsokkal támogató közösségnek!

Az Instagram-kihívásokhoz

A kihívások megerősítenek. Kövesd Instagram-oldalunkat, és nemcsak exkluzív tartalmakról értesülsz majd, de különleges Instagram-kihívásokról is!