Skip to main content

Így aludd ki a tavaszi fáradtságot!

Gyógyteák a nyugodt álomért

Alapozd meg a békés álmokat egy csésze gyógynövényteával! A macskagyökér, citromfű és levendula mind nyugtató hatással rendelkeznek, amikből ezekből nagyon finom teakeveréket állíthatsz össze azokra az estére, amikor szeretnél ellazulni és könnyen álomba merülni. A citromfűből akár szárítás nélkül, frissen is készíthetsz teát, csak forrázd le a leveleket és hagyd 10 percig ázni!

Figyelj a belső órádra!

Ahogy a hétköznapokat is megszokott ütemben éljük (általában fix munkaidővel), a szervezetünk is hozzá szokik egyfajta alvási ritmushoz. Bár az alvásigénye mindenkinek más, a rutin itt is kulcskérdés. Mindenképp hasznos, ha a hétköznapokon nagyjából ugyanabban az időpontban készülsz az elalvásra és az ébredésre.

Tipp: Szánj időt magadra, alakíts ki a saját esti menetrended!

Álmosító fürdő

A meleg, 37 °C hőmérsékletű esti fürdő kitágítja az ereket, ami megnyugtat és kellemesen elálmosít. Bármilyen csábító is a kádban szunyókálni, ha úgy érzed, elnehezülnek a szemhéjaid, irány az ágy! A hálószoba hőmérsékletéről se feledkezz meg: az alváshoz ideális hőmérséklet 18 °C.

Teljes nyugalomban

A hálószoba otthonunk egyik legfontosabb helye, hiszen itt töltjük életünk egyharmadát. Azon túl, hogy kényelmes matracon, párnán alszunk, minden olyan apróságnak tűnő részletre is érdemes odafigyelni, ami megzavarhatja a nyugodt alvást. A legjobb, ha este már semmilyen elektromos készülék nincs a fekhelyünk közelében. Az ébresztőórának találj helyet a hálószoba túlsó oldalán – így garantáltan nem alszol el reggel – , a tévét, hangrendszert, számítógépet pedig hagyd inkább a nappaliban – a laptoppal, tablettel, mobiltelefonnal együtt. Ma már bizonyított tény, hogy az elektromos sugárzás negatívan befolyásolja az alvás minőségét.

Ne stresszelj rá!

Kevés kínzóbb érzés létezik annál, mint amikor álmatlanul nézünk újra és újra az órára azon bosszankodva, hogy egyre kevesebb idő maradt az ébredésig. Ha úgy érzed, nem jön álom a szemedre, forgolódás helyett inkább kelj ki az ágyból, olvass egy kicsit, hallgass zenét, fogadd meg a fenti tanácsokat és igyál egy csésze gyógyteát, nézz meg egy részt a kedvenc sorozatodból.
Az álmatlanság miatti stresszelelés további problémákat okozhat, az aggódás ugyanis nemhogy nem tesz jót, hanem fenntartja és krónikussá teszi az alvászavarokat. Ha nem tudsz elaludni, próbálj meg inkább újra álmosodó állapotba kerülni, és készülj fel megint az elalvásra!

Bárányszámlálás?

Működik, de valójában mindegy, hogy bárányokat, csillagokat, esetleg Jeff Goldblumokat számolunk elalvás előtt, az álmosító hatás a teljes monotonitásnak köszönhető. Ha az olvasás túlságosan leköt, érdemes kipróbálnod ezt a módszert, arra kell csak figyelned, hogy mindig olyasmit számolj elalvás előtt, ami a lehető legsemlegesebb a számodra, semmiképp sem kelt negatív érzéseket. Mindig egy bizonyos számtól (például 100-tól) számolj visszafelé, hogy végig előtted legyen a cél!

Csatlakozz!

A programhoz

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb 20 perces tippjeinket, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapok részévé válik.

A Facebook-csoporthoz

Legyél része egy tevékeny, egymást tanácsokkal támogató közösségnek!

Az Instagram-kihívásokhoz

A kihívások megerősítenek. Kövesd Instagram-oldalunkat, és nemcsak exkluzív tartalmakról értesülsz majd, de különleges Instagram-kihívásokról is!