Skip to main content

Az egészség igenis férfias ügy!

A munkám során inkább hölgyekkel találkozom, de mindig nagy öröm számomra, ha az óráimon, személyi edzéseimen, fellépéseimen, előadásaimon férfiak is részt vesznek.

Tapasztalataim és a statisztikák is sajnos azt mutatják, hogy a férfiak rövidebb életűek és kevésbé egészségtudatosak. A nők fegyelmezettebbek, jobban odafigyelnek magukra, és többet vesznek részt szűréseken. A férfiak gyakran halogatnak és megvárják, amíg néhány jól orvosolható tünetből komoly betegség alakul ki. Amikor pedig ez már-már szinte elviselhetetlen fájdalommal is párosul, akkor fordulnak csak orvoshoz. Tisztelet a kivételnek.

A férfiak életében a másik nagy mumus a stressz. A stressz levezetésére különböző technikákat kezdünk alkalmazni. Sajnos valaki a rendszeres alkoholfogyasztással, valaki stresszevéssel, cigarettával, drogfogyasztással próbálja megtalálni a megoldást. Ezek a rövid távon kecsegtető megoldások hosszú távon sajnos romba döntik az életet.

Léteznek azonban olyan megoldások is, mint a például a testmozgás, amely rendkívül hatékony módon csökkenti a stresszterhelést, de köztudottan szinte minden betegség megelőzésének a legjobb ellenszere.

Én jómagam is ezt a technikát alkalmazom. Mivel gyakran akár heti hét napot dolgozom, klasszikus értelemben vett szabadidővel nem nagyon rendelkezem, ezért úgy tervezem a napjaimat, hogy szakítsak időt a rendszeres testmozgásra. Van egy minimum elvárásom magammal szemben, amit a sportolásra szánok. Minden héten minimum 3x1 óra minőségi edzést végzek, természetesen az aerobik óráimon és fellépéseimen kívül, hiszen ott mások vannak a fókuszban.

A testmozgáson kívül, ami mindig rengeteg energiával tölt fel, arra is törekszem, hogy kipihenten ébredjek. Nem hagyom, hogy hosszú időn keresztül fáradt legyek és kimerült. A fáradt ember ugyanis másképp áll a testmozgáshoz, táplálkozáshoz (kevésbé választ egészséges ételeket), emberi kapcsolataihoz és a feladataihoz is. Egy energiaszegény ember többször hibázik, és rosszabb döntéseket hoz az élet minden területén.

Van egy mondás, ami valahogy így hangzik: Az élet mindenképpen nehéz. Ne azt várjuk, hogy könnyű legyen, hanem hogy legyen erőnk a felmerülő problémák megoldására.

Ennek értelmében, ha valaki aktív, a sorsát kezébe vevő életmódot folytat, az sem a könnyű út, rengeteg küzdelemmel és lemondással jár.

Amennyiben viszont valaki a látszólag könnyebb utat választja, akkor az élet azért válik nehézzé, mert gyengébbek és energiaszegények leszünk hozzá. A sor végén sokan fel is adjuk és ilyenkor pedig megpróbáljuk megmagyarázni a “bizonyítványt.” Egy ilyen passzív, sodródó, iránytű nélküli, energia, önbizalom és önbecsülés nélküli, de betegségekkel teletűzdelt élet számomra jóval ijesztőbb és szerintem a nehezebb választás is. Vagyis, ha nem gyötröd a testedet, a tested fog gyötörni téged.

Ennek ellenére azt vallom, hogy az egészséges életmód buli!
Ha az egészséges életmódra gondolunk, akkor ne egy a tiltásokon és megszorításokon alapuló, sanyargató életmódot képzeljünk el, hanem a lehetőségekre fókuszáljunk, hogy hol tudunk előrelépni. Nálam egy 80%-os szabály létezik. Ötből négyszer legyél tudatos és hozz jó döntést, vagyis néha lehet mogyorókrémes palacsintát enni, ami a nagy kedvencem, de ritkán és akkor is mértékkel. Az az étel vagy tevékenységed pedig, ami támogatja az egészségedet és a céljaidat abból többet és gyakrabban egyél vagy végezz!

Íme néhány példa:

Tarts 10-30 perces sziesztát délutánonként! Feküdj le fél órával korábban, vigyél magaddal egy vizespalackot és tedd az íróasztalodra, hogy ne felejtsd el hidratálni a szervezetedet. Minden étkezés folyamán fogyassz zöldséget vagy gyümölcsöt! Mindennap vagy legalább is minden másnap végezz testmozgást, akár rövid ideig! Ez a sok-sok apró lépés mind összeadódik és a végén jelentős változást hoz az életedbe.

Legyen meg a fokozatosság. Ne várd el magadtól, hogy egyik napról a másikra minden megváltoztathatsz. De azt se gondold, hogy nem tudsz változtatni. Hét év alatt az összes sejtünk kicserélődik. Adj magadnak időt és fokozatosan állj neki az életmódVÁLTOZTATÁSNAK. Ne a drasztikus életmódváltásnak, csak az élet megváltoztatásának. És ha mindehhez hasonló gondolkodású társat, társakat találsz, akkor az egészséges életmód még nagyobb buli lesz. :)

Csatlakozz!

A programhoz

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb 20 perces tippjeinket, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapok részévé válik.

A Facebook-csoporthoz

Legyél része egy tevékeny, egymást tanácsokkal támogató közösségnek!

Az Instagram-kihívásokhoz

A kihívások megerősítenek. Kövesd Instagram-oldalunkat, és nemcsak exkluzív tartalmakról értesülsz majd, de különleges Instagram-kihívásokról is!