Skip to main content

3 torna az otthon töltött estékre

Bárkivel megeshet, hogy hiába tervezi be a heti programba az edzést, valami közbejön: tovább kell bent maradni a munkahelyen, karbantartják a kedvenc futópályánkat, az indulás előtti másodpercben váratlanul betoppannak a rokonok. Szerencsére rengeteg olyan tornagyakorlat létezik, amik az otthon töltött estéken is kényelmesen kivitelezhetők, így akkor sem kell kihagynod a napi mozgást, ha kitör a zombiapokalipszis.

1. Pilates torna
Több mint 100 éve fejlesztette ki a mozgástechnikát egy Joseph Pilates nevű úr, majd jótékony hatásai miatt elnevezte kontrolltornának, a legtöbben viszont ma is pilates néven ismerik.

Miért jó?
Segít megnövelni az izmok és ízületek állóképességét, csökkenti a sérülékenységüket. Rendszeres gyakorlással erős, szálkás izomzatot tudsz így elérni: a has-, fenék- és csípőtájékot formálja és feszesebbé teszi. Labdával, szalaggal kiegészítve egyes mozdulatsorok még célzottabban dolgoztatják meg a test különböző területeit, de speciális eszközök nélkül is több tucat különböző tornagyakorlatot végezhetünk.

Kiknek ajánljuk?
Akik soha nem sportoltak, sérülés vagy betegség miatt szükségük van egyes izmaik megerősítésre, rehabilitálására. Elsősorban hát- és gerincpanaszok, reumatikus és ízületi betegségek esetén javasolt, de mindenkinek ajánlott, aki erősebb és hajlékonyabb szeretne lenni.

Így készülj fel egy gyakorlatra:
A videómegosztó oldalakon nagyon sok szuper gyakorlatsort találsz, arról viszont csak ritkán esik szó bennük, hogy ezt a mozgástechnikát minden alkalommal egy alapos bemelegítéssel kell kezdeni. Mielőtt belevágsz a tornába, ismételd meg az alábbi lépéseket legalább nyolcszor!
• Fejkörzés: csak egy irányba végezd, lassan, hogy ne terheld a nyaki gerincszakaszt!
• Váll- és karkörzés: először csak előre párat, aztán hátra is, nyújtott karral, lassan.
• Csípő- és törzskörzés: mindig széles mozdulatokkal, stabil állásban.
• Guggolások: nyújtott karral, egyenes gerinccel.
• Lábfejkörzés: nyújtsd spiccbe a lábfejed!
• Medencebillentés: előre és hátra, semleges medencetartás beállítása (a szeméremcsont és két medencecsont egy síkban van).

2. Klasszikus torna
A testnevelés órák örökérvényű kedvence, hiszen rövid idő alatt is teljesen átmozgat, kardió és nyújtó jellegű elemeket is tartalmaz.

Miért jó?
Nem kell hozzá bordásfal, sőt, semmilyen különleges eszköz, hogy alaposan megizzasszon már 20 perc alatt is egy gyakorlatsor. Léteznek egészen könnyű és keményebb formái – mindenki megtalálja a neki valót.

Kiknek ajánljuk?
Akiknek hiányoznak a gondtalan diákévek, akik nem bánják, ha a mozdulatsorok picit monotonok néha, akik szeretnének fittebbek, energikusabbak lenni, esetleg megszabadulni pár kilótól, edzőterem látogatása nélkül.

Ilyen egy gyakorlatsor:
Korábbi mentorunk, Kádár-Papp Nóra bármelyik videóját ajánlhatnánk, de mindenkinek jobb, ha rögtön a legkeményebbel kezdjük:
20 perc zsírégetés videó »

3. Jógázás
Nem véletlenül van oda az egész világ ezért a mozgásért: ovisoktól a nyugdíjasokig bárki gyakorolhatja, rengeteg pozitív élettani és fiziológiai hatása van. Idén csatlakozott mentoraink közé Bakonyi Panni jógaoktató, akivel már elkezdtük alaposabban körbejárni ezt a témát, addig is kattints ide és nézd meg Panni bemutatkozó videóját!

Miért jó?
Hosszú oldalakon keresztül sorolhatnánk az előnyöket, de legyen elég ennyi: csökkenti a stresszt, kalóriát éget, segíti az emésztőrendszer helyes működését, könnyíti a fogyást, csökkenti a vérnyomást, alhasi görcsöket, rövidíti az izomgyógyulást, ellazítja és feltölti a testet és lelket. Szerintünk elgendő érv!

Kiknek ajánljuk?
Mindenkinek. Azoknak, akik nem tudnak eleget mozogni, akiknek merev izomzata és ízületei vannak, akik gerincbántalmakkal, krónikus hátfájással, ízületi megbetegedésekkel küzdenek, amelyek miatt a legtöbb sportot nem űzhetik.

Ilyen egy gyakorlatsor:
Panni mentorunk először egy 20 perces, gerinccsavarás fókuszú gyakorlatsort mutat, amit kezdő jógázók is könnyen végig tudnak csinálni:
Jóga gyorssegély: Gerinccsavarás gyakorlatok videó »

Csatlakozz!

A programhoz

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb 20 perces tippjeinket, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapok részévé válik.

A Facebook-csoporthoz

Legyél része egy tevékeny, egymást tanácsokkal támogató közösségnek!

Az Instagram-kihívásokhoz

A kihívások megerősítenek. Kövesd Instagram-oldalunkat, és nemcsak exkluzív tartalmakról értesülsz majd, de különleges Instagram-kihívásokról is!