Skip to main content

#20percföldkerülés

A szilveszteri számvetésem alapján életemben eddig 240 ezer kilométert repültem, azaz már hatszor kerültem meg a Földet repülővel. Ha ezt összevetjük azzal a 160 ezer kilométerrel, amennyit autóval vezettem eddig, akkor már világos, hogy a repülés központi szerepet tölt be az életemben.

Kezdjük ott, hogy feleségemmel a New York-i utazásom során ismerkedtünk meg. Egész pontosan úgy, hogy az Irén-hurrikán miatt leállt a légiközlekedés Amerika és Európa között és kétségbeesésében ugyanazt a hostelt választotta szállásul, ahol én is laktam. Bár a közös történetünk csak egy évvel később kezdődött, teljesen logikusnak tűnt, hogy pár évvel később a leánykérésre egy Budapest-Róma járaton útközben kerüljön sor. Tervembe beavattam a légiutaskísérőket és annyira cukinak tartottak, hogy a mikrofonjukat is átengedték; úgyhogy 180 ember tapsolt és ujjongott, amikor elhangzott az a bizonyos igen.

A nászutat már közösen terveztük és az akkori gyakorlatlanságunkat tükrözi, hogy gondolkodás nélkül belevágtunk egy ázsiai túrába. Az út nagy részét a Fülöp-szigeteken töltöttük, ahol rádöbbentünk, hogy arrafelé az európai ember valóban ritka, mi voltunk a bazári majmok abban az időben. Ugyanezen út során szembesültünk azzal a tényezővel, hogy egy járat tényleg tud fél napot késni. A bosszúságok ellenére az új kultúrák, ételek, szokások megismerése elképesztő pezsgést jelent az irodai mindennapokhoz képest, és persze az oda- és visszavezető út is legalább olyan vonzó számomra. Igen, jól olvastátok!

Az emberek nagy része nem szereti a hosszú repülőjáratokat, én azonban úgy érzem, hogy igazán csak a felhők felett tudok kikapcsolni. Ott még nem minden a Wi-Fi, nem pittyeg a telefon, nem zavar meg senki abban, hogy elmélyedjek egy könyvben, illetve a saját gondolataimban. Ilyenkor elképesztő terveket tudok szőni a családom jövőjéről, a szakmai munkámról, vagy éppen a barátaink függőben lévő ügyeiről. Számomra ez az igazi #sajátidő.

Íme néhány jó tanács az utazások kapcsán:

- Mindegy, hogy utazási irodával vagy saját szervezésben mész, mindkettőt élvezni fogod, viszont nincs ingyen ebéd, vagy pénzzel vagy a szervezéssel töltött idővel fizetsz az utazásért.
- Általában túl sok időt szánunk a repülőjegy megvásárlására, pedig az a teljes útiköltség mindössze 20-30%-át adja.
- Egy nagy utazás során a legkevesebb időt a hostelben, hotelben fogod tölteni, tehát sokkal fontosabb a kényelmes ágy, a remek reggeli és a jó tömegközlekedési kapcsolat a szállás kiválasztásánál. Jártunk már úgy, hogy az „5 perc távolság a metrótól” a valóságban 30 perc sétát jelentett, holott egy Google térkép ezt fél perc alatt elárulta volna… :(
- Érdemes gasztronómiai szempontból is „megvizsgálni”, letesztelni úti célunkat! Mindenképpen kóstold végig a helyi ételeket, italokat is több helyen, mert azt az ízvilágot nem lehet teljesen reprodukálni itthon, és hát ugye két Bicol Express között is óriási különbség van.
- Ne izguld túl! Én gyakran gondolom úgy, hogy az utazás során mindennek klappolnia kell, de valójában nem kell mindenen idegeskedni. Most már tudom, hogy a Vezúvhoz vezető buszok menetrendje valójában csak tájékoztató jellegű. ;-)

És a folytatás? 23 288 kilométer múlva elmondom! :)

Csatlakozz!

A programhoz

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb 20 perces tippjeinket, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapok részévé válik.

A Facebook-csoporthoz

Legyél része egy tevékeny, egymást tanácsokkal támogató közösségnek!

Az Instagram-kihívásokhoz

A kihívások megerősítenek. Kövesd Instagram-oldalunkat, és nemcsak exkluzív tartalmakról értesülsz majd, de különleges Instagram-kihívásokról is!