Skip to main content

10 természetes vérnyomáscsökkentő módszer

Mindenekelőtt felejtsük el az eddigi számokat: jelenleg a magas vérnyomás küszöbértéke nem az eddig bevett 140/90, hiszen az American Heart Association ajánlása szerint már 130/80 felett beszélhetünk magas vérnyomásról. Csak ezzel az amerikaiak harmada helyett immár a fele hipertóniás, de van jó hírünk is:
egyszerű és hatásos módszerekkel az értékek csökkenthetők.

Mindössze 20 perc hetente. Szánjunk rá annyit, hogy az alábbi listát átfutva megtervezhessük, a héten mit tudunk tenni az egészségünkért, az erőnlétünkért, a szívünk, a keringési rendszerünk karbantartásáért. Menü- és bevásárlástervezés, a sport- és szabadidős tevékenységek átgondolása, a pihenés és a feltöltődés idejének kijelölése. És máris nagyon-nagyon sokat tettünk magunkért.

1. Számoljunk
Az orvosnál tett látogatáskor rögzítsünk minden adatot (vérnyomás, koleszterin, vércukor, derékbőség, testtömegindex), és nézzük meg, az életkorunknak, a nemünknek, a magasságunknak és az életvitelünknek mennyire felelnek meg. Vezessük az adatokat, és kövessük a változást.

2. Figyeljünk
Ha módunk van rá, és kérdéseink vannak, keressünk fel egy táplálkozási tanácsadót, aki segít összeállítani az egészséges étrendet a fenti értékekre alapozva. Elég, ha egyszer találkozunk a megfelelő szakemberrel, aki hosszú évekre előre jó (és személyre szabott) tanácsokkal lát el.

3. Kanalazzunk
Heti ötszöri joghurtfogyasztás 30 százalékkal csökkentheti az infarktus kockázatát a magas vérnyomásban szenvedő nő körében, derült ki nemrég egy kutatásból. A tejtermékek kalciumtartalma csökkenti a vérnyomást, az erjedéssel készített, fermentált ételek pedig az érfalak rugalmasságát növelik.

4. Csatlakozzunk
Ha egyedül próbálkozunk változtatni az étrendünkön, az életmódunkon, sajnos nagyobb az esélye, hogy elbukunk. Keressünk baráti társaságot, online közösséget, bármilyen csoportot, ami erőt ad, és segíti a kontrollt. Ha pedig a velünk élők hozzáállása is tud valamennyit változni a miénkkel párhuzamosan, nyert ügyünk van.

5. Frissítsünk
Az már régóta köztudott, hogy a napi többszöri zöldség- és gyümölcsfogyasztás védi a szívünket, de az is lényeges, hogy a legtöbb konyhai eljárás csökkenti a tápanyagok és vitaminok szintjét. Ha tehetjük, fogyasszunk gyakrabban nyersen is, esetleg párolva vagy éppen csak megpirítva pár csepp olívaolajon

6. Fogadjunk
Számos felmérés bizonyítja, hogy ha konkrét, kézzelfogható veszítenivalónk van, motiváltabbak vagyunk. Már léteznek olyan applikációk is, amelyek kíméletlenül levonnak 5 dollárt (vagy amennyit beállítunk), ha nem teljesítjük mondjuk a napi 10 ezer lépés penzumát. Persze az ennél kevésbé radikális módszerek is hatásosak – de sokaknak lehet nagy segítség a büntetéses-jutalmazásos módszer.

7. Fűszerezzünk
Jó hír a csípős ételek kedvelőinek: egy amerikai szaklap cikke szerint a csípős ételekben jobban érezzük a só ízét, így nem viszünk be felesleges vagy káros mennyiségű sót

8. Művészkedjünk
Mindegy, hogy gyurmafigurákat gyúrunk, vagy filctollal rajzolunk, a képzőművészeti tevékenység közbeni koncentráció jelentősen csökkenti a stresszhormonok szintjét, csupán csak azzal, hogy a szorongás helyett a készülő műalkotásra fókuszálunk, és elmélyedünk abban, amit csinálunk, létrehozunk.

9. Hirtelen süssünk
A rendszeres fehérjebevitel rendkívül fontos a vérnyomás csökkentésében, ezért jó proteinben gazdag hüvelyeseket és húsételeket fogyasztani. De nem árt tudni, hogy célszerű kerülni a túlsütött fogásokat, az ellentétes hatású.

10. Szabaduljunk ki
A természetjárás annyira hatékony orvosság, mint semmi más: már heti fél óra a szabadban segít csökkenteni a túl magas nyomásértékeket. Egy ausztrál kutatás szerint, ha mindenki legalább ennyit eltöltene természetes zöld környezetben, máris 10 százalékkal csökkenne a hipertóniások száma.

Csatlakozz!

A programhoz

20 perc. Ennyi elég arra, hogy megőrizd az egészségedet, ráadásul a testi-lelki harmóniához vezető úton mi is a segítségedre leszünk! Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, hogy az elsők között olvashasd legfrissebb 20 perces tippjeinket, amelyekkel a fittség és a jókedv észrevétlenül a mindennapok részévé válik.

A Facebook-csoporthoz

Legyél része egy tevékeny, egymást tanácsokkal támogató közösségnek!

Az Instagram-kihívásokhoz

A kihívások megerősítenek. Kövesd Instagram-oldalunkat, és nemcsak exkluzív tartalmakról értesülsz majd, de különleges Instagram-kihívásokról is!